Crochet music note appliques

Posted on Saturday January 19th, 2013 at 09:28 AM in Crochet | 3 comments

Drei gehäkelte Noten auf einem Notenblatt - Three crocheted music notes on a sheet of music

This article shows you two new elements on this blog. On the one hand it’s the first crochet applique pattern I designed and on the other hand it’s the first crochet chart I’ve ever drawn. To all three musical notes there are self-made crochet charts.

The charts are created using GIMP and I would be very happy about your comments. Are the charts recognizable and understandable? Do you have any suggestions to improve them?

In addition to the musical notes as crochet charts, there are step-by-step pictures and of course a stitch key in this free crochet pattern PDF-file: crochet musial note appliques

3 Comments

  1. Very nice! Thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday!

  2. hallo,
    bin noch anfängerin im häkeln und verstehe die anleitung garnicht! von wo nach wo lese ich die häkelschrift und wie beginne ich mit einer note?auf den bildern sind luftmaschen zu sehen,jedoch nicht in der schrift…
    danke für die anleitung und deine hilfe!
    ich mache gerade für meine tochetr applikationen für ihr geburtstagskleid! 🙂
    lg kamala

    • Hi Kamala,
      Erstmal: Danke für deinen Kommentar. Er hat mich dazu gebracht diese (mittlerweile auch schon ältere) Anleitung nochmal anzuschauen. Tatsächlich ist die Häkelschrift etwas schwer verständlich.
      Tipp: Schau dir doch in der pdf. Anleitung mal die Schritt-für-Schritt Bilder etwas genauer an, ich hoffe dann ist es klarer. Beginne mit drei Luftmaschen und arbeite dann nach Zeichnung zwei Runden. Abschließend wird der Notenhals gehäkelt.
      Ich werde deine Anmerkung in die Neubearbeitung meiner älteren Anleitungen und in die neue Anleitungen einfließen lassen. Danke!

      Carmen

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *